Becslések szerint hazánkban 300-350 ezer közé tehető a még futó kétütem? Trabantok, Wartburgok és Barkasok száma. Egy, az elmúlt évben megjelent környezetvédelmi rendelet 2005. július 1-jétől olyan csekély szénhidrogén kibocsátási határértéket ír elő, amely a fent említett autó típusokkal katalizátor beszerelése nélkül nem érhető el. A kérdéskör nem is olyan egyszerű, hisz azok közül az autós társaink közül, akik ilyen járművekkel közlekednek, sokan nem képesek mintegy 30 ezer forintot kifizetni az utólag beszerelhető katalizátorokért. Ráadásul a kétütem? járművekbe beszerelt katalizátorok élettartama – a motor konstrukciójánál fogva – csak pár tízezer kilométerre tehető. Másrészt, a közlekedési kormányzat bármilyen nagyvonalú autócsere-akciót is fog majdan meghirdetni, ezzel biztosan nem élhet mindenki, hisz a legolcsóbb, hazánkban kapható új kisautók 1,5-1,8 millió forintos vételára akár negyvenszerese is lehet a nem egészen három év múlva kitiltandó Trabantok mai értékének.