C3: Ez így gömböly?
A C3-as Citroënnek kedves, bohém vonalvezetése van, a közkedvelt francia márka ebben ragaszkodott a gyökereihez. A gömböly? formavilág meghatározó stílusjegy kívül-belül egyaránt. Az opcióként rendelhető hatalmas panorámatető a nyitott autózás élményével örvendezteti meg a bentülőket. A kupolaszer? tetővonal az első ülésen utazók feje felett tágas érzetet kelt, a nagy üvegfelületeken keresztül jól megvilágított utastérből pazar a kilátás. Ezt segíti elő az első ülések magasabbra szerelése, egyúttal könnyebb a ki- és a beszállás is. Mindkét első ülés kartámasszal van ellátva, amely eddig nem jellemezte ezt a kategóriát. Hátul két embernek – ami a szélességet illeti – kényelmes helye van, a lábtér viszont valamivel szűkösebb, mint a Ford Fiestában. Az erőforrás viszont két lóerővel izmosabb, a hetven lóerős HDi turbómotor már alapjárattól remekül húz, a 150 Nm-es nyomaték könynyedén lendületbe hozza az egy tonnás kasznit. A C3-as maximálisan hat légzsákkal rendelhető, alapáron a két első jár, melyből az utasoldali egy kulcsos kapcsolóval üzemen kívül helyezhető. A csomagtartó 305 liter, amely egy úgynevezett "modulboard" rendszerrel rekeszekre osztható, elkülönítve a kisebb-nagyobb, szennyes és tiszta pakkokat. Érdekes színfolt, hogy a bekapcsolt irányjelzőt nem a megszokott kattogás, hanem egy kellemes hang jelzi. A sebességfüggő szervokormány tengely- és sugárirányban is állítható, a fordulókör átmérője 10,1 méter. A csekély üzemi költségekhez hozzájárul a 4,2 literes, 100 kilométerenkénti átlagfogyasztás, és a ritka, 30 ezer kilométeres szervizciklus. A C3 1,4 HDi alapára 3 millió 30 ezer forint, amiért vészfékasszisztenssel kiegészített blokkolásgátlót és elektromos ablakemelőket is kapunk.
Ford: Életöröm friss csomagolásban