A téli gumikon található sűr? lamellák biztosítják a jó vonóerőt havon és jégen, és hozzájárulnak a stabil, kiszámítható fékezéshez. A lamellák a súly hatására szétterülnek, ezért az összepréselődött hó nem ragad bele a profilokba. Tévedés, hogy a téli abroncsokba kevesebb levegőt kell pumpálni, mivel ez gyengíti az öntisztuló képességet. A levegőnyomás inkább 0,2 barral legyen magasabb, mint az azonos méret? nyárié. Széles körben elterjedt az a nézet, hogy 7 Celsius fok alatt a lágyabb gumikeveréknek köszönhetően jobban tapadnak a téligumik. Nos, ez így nem teljesen igaz, már több független gumiteszten is bebizonyították, hogy száraz útviszonyok között nyári gumival még 0 fok körül is rövidebb a fékút. Mégis érdemes téli gumira váltani az első őszi fagyok beálltával, mivel az útviszonyok gyorsan, akár órák alatt is jelentősen megváltozhatnak. Ezt ajánlja a Gumiabroncsgyártók Magyarországi Egyesülete is, a felszerelés előtt kérdezze meg útkezelőjét, gumiszerelőjét. Lehetőleg külön lemezfelnire szereltessük a téli abroncsot, ezzel megóvjuk az utak sózására használt vegyszerektől és a láthatatlan kátyúktól a sérülékeny könny?fém felnit. Egy garnitúra téligumi 3-4 szezont is végigszolgálhat, így megtakaríthatjuk az átszerelés és a centrírozás költségeit is. Az európai jogszabályok minimum 1,6 mm mélység? futófelületet írnak elő, de már 4 mm alatti profilmélységgel is csak erős kompromisszumokkal lehet hóban autózni. Az utóbbi években az autótulajdonosok egyre nagyobb számban veszik komolyan a téligumik használatát, ennek ellenére tíz magyar autósból csak négy szerelteti fel azt. (Ausztriában ez az arány 95 százalék). Ezen vásárlók jelentős része is csak az első hó leesésekor siet a gumisműhelybe, amikor már jelentős a sorban állás, és minden drágább, mint a tél beállta előtt.