„Hamilton és a McLaren tavaly is jók voltak. De két futam alatt eldobni 17
pontos előnyt, ez a Guinness-rekord. Aki erre képes, az igazán könnyen
megcsinálhatja idén is” – nyilatkozta cinikusan Flavio Briatore, a Renault
csapatfőnöke a kínai nagydíjat megelőzően. Briatore abból sem csinált titkot,
kinek a világbajnoki címéért szorít: „Logikus, hogy a Ferrarinak szurkolok,
olaszként is, és a Renault és a Ferrari jó kapcsolatai miatt is. A McLaren ezzel
szemben tavaly kémkedéssel vádolt minket.”
Néhány nappal később Briatore bocsánatot kért Hamiltontól és a McLarentől is a
sértő megjegyzésekért.
Ami a versengést illeti, Lewis Hamilton (McLaren) egy futammal a zárás előtt hét
ponttal vezet a brazil Felipe Massa (Ferrari) előtt, és Brazíliában egy ötödik
hellyel is világbajnok lehet. A 23 éves pilóta sokak szerint már tavaly is
megérdemelte volna vb-címét, ám bukása után azért nem lehetett igazán sajnálni,
mivel szinte mindenki azon a véleményen volt, hogy Hamiltonból előbb vagy utóbb
világbajnok lesz.
Tény és való: Hamilton vezetői képességét senki sem kérdőjelezi meg. Michael
Schumacher korábban úgy nyilatkozott, hogy a brit miatt érdemes Forma–1-es
versenyt nézni. Sokan Schumacher méltó utódjának tartják a Forma–1 első színes
bőrű pilótáját, aki a sportág halhatatlanja lehet egyszer. Ám Hamiltont
emberileg már kevésbé tartják sokra riválisai: állítólag nincs egyetlen barátja
sem a Forma–1 jelenlegi mezőnyében, sokat szerepel a médiában, ám lenézi
versenyzőtársait.
„Elidegenítette magát a többi pilótától, pedig a Forma–1 legalább annyira
politikai játék is, mint amennyire a tehetségen is múlik” – vélekedik Eddie
Jordan korábbi csapatfőnök, aki szerint Hamilton túl erős személyiség, és ezért
aggasztó, hogy ennyi embert maga ellen fordított. „Mert ahogy tudjuk, a csatában
minél több szövetségesre van szükség. Tehetséges, de meg kell tanulnia a Forma–1
politikai játszmáit is” – állítja Jordan.
„Idén az összes pilóta Massát szeretné bajnoknak. Persze ez nem az én gondom,
hanem Hamiltoné” – ezek már Alonso (Renault) szavai, aki nem csinált titkot
abból, hogy nem bánná, ha Hamilton és a McLaren-istálló idén is az utolsó
futamon bukna csúfosat. Alonso Hamilton iránti ellenszenve tavaly kezdődött,
amikor mindketten a McLarennél versenyeztek, és kettejük ádáz rivalizálása
nyomán, nevető harmadikként a remek versenyzői képességekkel és szintén különc
természettel rendelkező Kimi Räikkönen (Ferrari) lett a világbajnok.
„Hároméves koromtól gokartoztam. Az elmúlt 24 évben minden csapatommal jól
kijöttem, egyet kivéve. Arról a csapatról van szó, amelynek problémái voltak
Sennával, Prosttal, Räikkönennel és Montoyával is. Talán nem a versenyzőkkel van
a gond, hanem magával a csapattal” – állítja a kétszeres világbajnok Alonso,
akiről egyre többet rebesgetik, hogy jövőre a Ferrarinál versenyez. Így pedig
újra a legendás Hamilton–Alonso párharcra készülhet majd a nagyközönség.
Saját bevallása szerint Lewis Hamiltont csöppet sem zavarja riválisainak
rosszindulata. Szerinte az ellentétek oka az, hogy ő csupán két éve tagja a
Forma–1-es mezőnynek, még mindig nagyon fiatal, de mégis a világbajnoki cím
küszöbén áll. Másrészt nem partizgatással tölti idejét a többi pilóta
társaságában.
„Kétszeres bajnok volt, akit az új csapatnál elvert egy újonc. Ha valaki addig
nyert, aztán egy másik versenyző jobb nála, akkor persze, hogy nem lesz boldog
az illető” – mesélt Hamilton Alonsóval való rossz viszonyáról.
Hamilton az Alonso és Robert Kubica nevével fémjelzett versenyzői pókertársaság
felé is lőtt egyet, és azt mondja, hogy a kritikusai mind irigyek rá.
„Én nem pókerezek. Néhány pilóta össze szokott ülni, de én azért vagyok itt,
hogy versenyezzek, világbajnok legyek, és élvezzem a sikert. Azért nem vagyok
népszerű, mert győzök. Ha az ember nyer, ha jól mennek a dolgai, akkor mindig ez
van.”
Hamilton szerint ha a mezőny legvégén lenne, a kutya sem beszélne róla. Így volt
ezzel korábban Damon Hill vagy Michael Schumacher is – véli Hamilton. Utóbbi
megjegyzését Willi Weber, Schumacher menedzsere sem hagyta szó nélkül: „Hamilton
koránt sincs azon a szinten, hogy Michaellel egy lapra helyezze magát, először
nyerjen, aztán beszéljen!”
Nos, az első világbajnoki címre lehet, hogy két hetet sem kell várni. Hamilton
hét pont előnnyel utazik Brazíliába, ahol november 2-án avatnak világbajnokot.
Igaz, a brit tavaly is hét pont előnnyel vezetett az idén borzasztó peches
Räikkönen előtt, mégis a finn lett a száguldó cirkusz világbajnoka. Massa
kvalitásaiban azonban még a Ferrari-rajongó Olaszországban is kételkednek,
jellemző, amit a Tuttosport írt a brazilról: „Massa nem egy őstehetség, de
intelligens srác.”
Ha valahogy Massa elhalássza a világbajnoki címet Hamilton orra elől,
valószínűleg soha többet nem szólják le képességeit.