A legelőrehaladottabb fázisban az amerikai, a német és a japán fejlesztések
állnak. A német Daimler és az amerikai Chrysler cég tavalyi egyesülésével a két
technológia is egy fedél alá került. Ennek eredménye az A osztályú Mercedes
karosszériába ültetett üzemanyagcellás motorral hajtott autó, a NECAR4, amely 144
km/h-s végsebességével és 450 kilométeres hatósugarával hívta föl magára a
figyelmet a hagyományos elektromos hajtású autókkal szemben. A német–amerikai
autógyár vezetői szerint még körülbelül öt évre van szükség ahhoz, hogy az
üzemanyagcellás járművek igazi térhódításba kezdjenek hagyományos belső égés?
motorokkal hajtott társaikkal szemben, ugyanis a technológia árban ekkorra fogja
elérni a versenyképes szintet.
Máig is hatalmas haladás tapasztalható a fejlesztésben, hiszen öt éve, az első
üzemanyagcellás autó megjelenésekor egy kisteherautó nagyságú karosszériára volt
szükség, ahol a rakomány az akkor még óriási méret? üzemanyagcella volt. A világ
legszigorúbb környezetvédelmi előírásait alkalmazó Kalifornia állam 2001-től csak
"nulla emissziójú" buszokat enged majd forgalomba állítani, tehát olyanokat,
melyek egyáltalán nem bocsátanak ki káros anyagot. Ez a trend valószínűleg
jellemzővé válik majd az egész világon a személyautókkal szemben támasztott
követelményeknél is. A Fuel Cell segítségével azonban ez a képtelennek tűnő
intézkedés is betartható. Ahogy Jürgen Schrempp, a Daimler-Chrysler német elnöke
fogalmaz: "A technikai kérdéseket már megoldottuk, ezért elmondhatom, hogy az
üzemanyagcella életképessége bebizonyíttatott. A verseny most már azért folyik,
hogy mihamarabb megfizethető legyen ez a technológia az átlagfogyasztó számára
is."