A nemzetközi adatok szerint a meleg és a leszbikus fogyasztók egy része hajlandó akár a kétszeres felárat is megfizetni a kimondottan melegbarát cégek szolgáltatásaiért, termékeiért. Ennek megfelelően mind az Európai Unióban, mind az Egyesült Államokban egyre több vállalat ismeri fel és aknázza ki a meleg vevőkör meghódításában rejlő üzleti lehetőségeket, és teszi közzé magáról, hogy ügyfeleit nem különbözteti meg nemi irányultság alapján sem, és örömmel szolgál ki homoszexuálisokat. Ilyen melegbarát cég például a holland KLM légitársaság, amely ingyenes megállót kínál Amszterdamban, a homoszexuálisok egyik kedvelt európai célállomásán, de a meleg lapok gyakori hirdetői közé tartozik az Absolut Vodka, a Versace és Calvin Klein is, vagy Németországban az Opel.
A Budapest Business Journal adatai szerint az amerikai Fort Lauderdale-ben alapított Nemzetközi Homoszexuális és Leszbikus Utazási Szövetség (IGLTA) taglétszámának növekedése nem mondható mindennapinak. Az 1983-as huszonötös tagvállalati létszámról indulva a nonprofit szervezet mára már 1200, nemcsak az utazási iparágban érdekelt vállalkozást és közhivatalt is tagjai közt tudhat. Az 1980-ban Phoenixben alapított Homoszexuális és Leszbikus Kereskedelmi Kamara pedig néhány év alatt az USA egyik legdinamikusabban növekvő üzleti kapcsolatteremtő és építő szervezetei közé emelkedett. A szervezet ösztöndíjakkal támogatja a fiataljainak továbbtanulását, tagsági kártyáival pedig kedvezményekkel lehet vásárolni a szervezetet támogató kereskedőknél, szolgáltatóknál.
A nemzetközi tendenciáknak megfelelően a szórakoztatóiparon kívül is egyre több olyan vállalkozás alakul Magyarországon, amely szolgáltatásait, termékeit nyíltan, vagy burkoltan homoszexuálisoknak (is) ajánlja. Bár a főbb fogyasztási cikkek (például autó, élelmiszer, illatszerek) gyártói itthon még nem célozták meg nyíltan a meleg populációt, külföldön már a speciálisan e réteget megszólító lapokban is ugyanazok a cégek hirdetnek, mint a hagyományos újságokban, így például az Opel, a KLM, vagy a Versace nyíltan felvállalja a másság támogatását. Az utóbbi divatcég esetében nem csupán üzleti megfontolásokról van szó, hiszen a cég névadó tulajdonosa, az 1997-ben egy prostituált férfipartnere által meggyilkolt Gianni Versace a homoszexualitás népszerűsítését nyíltan is felvállalta. Nem sokkal a divattervező halála előtt jelent meg Versace "Kötelékek nélküli férfiak" cím? könyve a Leonardo Arte kiadó gondozásában.
Az üzleti világ óvatos nyitását az a marketingfelismerés is bátorítja, hogy a melegek jól behatárolható, speciális termékeket vásárló réteg lévén virágzó üzletet biztosítanak a kereskedőknek és a szolgáltatóknak. A melegek tapasztalat szerint márkahűek és igényes fogyasztók.
Birta László két, melegek által is gyakran látogatott bár, a Cafe Limo és a Cafe Capella tulajdonosa (aki elmondása szerint Budapest meleg világának 50 százalékát a kezében tartja) a Heteknek kifejtette, hogy a homoszexuálisok életmódjuk miatt válhatnak érdekessé a szolgáltatók számára. Hiszen míg egy heteroszexuális fiatalember 20-30 éves korában családot alapít, addig egy meleg egyedül, vagy "párjával" él. Ebből adódóan, míg a heteroszexuálisnak ezentúl megoszlik az ideje, pénze és energiája is, addig a homoszexuálisok jobban oda tudják adni magukat munkájuknak, másrészt a keresetüket is teljes egészében magukra költhetik. Így egy meleg többet szórakozik, jobb ruhákat, jobb autókat vesz, és többet utazik – azaz jobb fogyasztó.
A kilencvenes évek közepétől hazánkban is egyre nagyobb számban jelentkező melegszervezetek kulturális és partnerkereső, lelki- és jogsegély szolgáltatásain túl a hazai melegpiac egyre több szállal kapcsolódik a nemzetközi gazdaság hasonló irányú vérkeringésébe. Jellemző, hogy ma már külön weblap áll hazánkba látogató homoszexuálisok rendelkezésére, amelyen másságukhoz illeszkedő szórakozóhelyeket (szám szerint tízet), szállást, újságot, rádiót (Paradiator), sőt speciális idegenvezetést kínálnak nekik. De a látogató informálódhat a meleg fitneszszalonokról, a szexshopokról és a közfürdőkről is, amelyek a weblap szerint nagyon fontos szerepet játszanak a város "másik életében".
Bár a programok és a szolgáltatások sokszínűsége pezsgő meleg életre utalnak, a szakemberek véleménye szerint ez még csak a kezdet. Ellentétben a nyugat-európai gyakorlattal hazánkban még csak egy-két cég meri vállalni "melegbarát attit?djeit". A közelmúltban két utazási iroda is megindította speciális melegbarát szolgáltatásait, így segítve a homoszexuális párok és csoportok meleg paradicsomokban (Gran Canaria, Ibiza, Benidorm), melegek által irányított hotelekben való elhelyezését. Az egyik (az egyetlen legális) utazási iroda azért nem járult hozzá, hogy nevét lapunk közölje, mert heteroszexuális kuncsaftjai is vannak, és mivel nem akarja őket elveszíteni, minden óvintézkedést megtesz (például csak kizárólag melegek által olvasott lapokban, látogatott helyeken hirdeti ezeket az útjait), hogy a két ügyfélkört elválassza egymástól. A Budapest Business Journal szerint a másik, mellesleg illegálisan működő cég, az Arco Iris ambíciózus terveit jól mutatja, hogy bár csak áprilistól van a piacon, a következő évben egymilliárd forintos forgalomra számít, ami átlagosan nem kevesebb mint havi 400 utassal jelent többet. Láner László, a Mások magazin főmunkatársa a Hetek kérdésére elmondta, hogy Magyarországon nehézség az, hogy a melegeket mint közösséget eddig még nem lehetett megtalálni, így nem lehetett behatárolni mint célcsoportot, de ahogy az érintettek egyre jobban láthatóvá válnak, erősödni fog a meleg üzleti élet is.
Magyarországon a meleg üzleti élet egyelőre Budapesten koncentrálódik, de hivatalos kamarai szerveződésről a jelentősebb melegszervezetek még nem számoltak be. Az ismertebb szervezetek honlapjain szórakozóhelyeken, melegek által kedvelt parkokon, fürdőkön és klubokon kívül kevés üzleti vállalkozás hirdeti magát közvetlenül melegbarátnak, jóllehet támogatóként megjelennek egyes weblapokon, így például a Levi Strauss, a Matáv – és nem kis meglepetésre a Magyar Országgyűlés is.