A Saab márkanév az 1937-es alapítású „Svenska Aeroplan Aktiebolaget”, azaz a
Svéd Repülőgép Rt. rövidítése. Mivel mérnöki tradícióik a repülőgépgyártáshoz
nyúlnak vissza, egy korai Saab 92 prototípust a repülőgépgyártásban használatos
szélcsatornában tesztelték – 1946-ban! A prototípus 0,32-os légellenállási
együtthatója alacsonyabb volt, mint sok, napjainkban készülő autóé.
1949 decemberében kezdődött meg a Saabok sorozatgyártása, azóta több mint 4
millió autó készült el.
1957-ben komoly felháborodást váltott ki az a hirdetés, mely a Saab 93 nem
mindennapi komfortját igyekezett illusztrálni. A fotón egy fiatal pár készült
lefekvéshez az autó hátradöntött ülésein – azonban a hölgy szemmel láthatóan nem
viselt karikagyűrűt. A közfelháborodást keltő képen végül egy rajzolt gyűrű
került a nő ujjára.
1962-től szériafelszereltség volt minden Saab autóban a biztonsági öv, a 70-es
évek elején pedig olyan saját innovációk jelentek meg a modellekben, mint a
fényszórómosó, az oldalütközés-védelem és az ülésfűtés. Ez utóbbi fejlesztés a
Saab egyik felsővezetőjének hátfájására vezethető vissza. Az említett úr
fájdalmai különösen intenzíven jelentkeztek hideg, fagyos reggeleken, ezért
egyik munkatársa egy ülésfűtési rendszert eszelt ki kínjai enyhítésére.
A Saab Aero X koncepció autó belső tere