Sok száz méteren keresztül sátrakkal és kempingszékekkel felszerelkezett tömeg kígyózik az utcákon, arra várva, hogy beléphessenek az üzletbe és előrendelést adhassanak le egy olyan, újonnan bejelentett termékre, amely leghamarabb 2017 végére készülhet csak el. Nem, nem egy újabb, felturbózott
iPhone megjelenéséről van szó, hanem a Tesla legújabb, tisztán elektromos autójáról, a Model 3-ról. Nem is csoda, ha egyre több újságíró hasonlítja a „vasember” Elon Musk cégét, termékeit és azok fogadtatását az Apple pályafutásához. Mindennek pedig különös jelentőséget kölcsönöz az a tény, hogy ez az izgatott várakozás most egy autóipari céggel kapcsolatos, hiszen ebben az ágazatban ez a fajta érdeklődés egyáltalán nem jellemző. Ennek ellenére mégis teljesen jogosnak mondható, ugyanis a szélesebb rétegek számára is megfizethető modellnek a termékpalettába való beemelése fontos mérföldkövet jelent a vállalat által kitűzött „nagy cél” elérésében, azaz az egész világ fenntartható közlekedésre való átállításában.
Az előre megígért időpontban, március 31-én bemutatott Model 3 prototípusa lényegében minden korábbi ígéretet teljesítve, illetve valamelyest felül is múlva vált megismerhetővé a nagyközönség számára. Az egyik legfontosabb paraméterének számító „hatótávolságot” illetően az autó alapfelszereltséggel 215 mérföldet (346 kilométert) lesz képes egy töltéssel megtenni, amely jelentősen jobb, mint amit a versenytársak tudnak. A BMW i3 „tankja” 160 kilométerre, a Nissan